uuden ajan leprakolonian kuulumisia

 Kotona asuva nuorelta valitti lauantaina vähäistä kurkkukipua. Koska hänellä oli edellisellä viikolla ollut pitkäkestoinen OutoFlunssa, hän arveli että saman vaivan jatkumoa tämäkin. 

Myöhemmin lauantaina hän viestitti töistä että taitaa kuume nousta. minä olin olutfestareilla.
Vähän sen jälkeen hän viestitti, että ei taida pystyä olemaan työpäivää loppuun asti.
Jonkin aikaa sen jälkeen tuli kotoa kuva: 38,8.
minä menin olutfestareilta kavereiden luo grillaamaan ja annoin vain sympatiatukea takavasemmalta, jos tällä ei saa vuoden luopioäiti-titteliä, ei millään.

Yöllä mittariin päjähti jo 39-alkuisia lukemia. silloin olin sentään jo kotona koska olen keksiäkäinen ja tarvitsen uneni

Sunnuntaina aamulla kuume oli, jos nyt ei aivan poissa niin ainakin vähäisempi ja tauti selvästi taittumassa.

Samaan aikaan sunnuntaina toisaalla aikuisempi nuori oli kavereineen mökkeilemässä. 
Siis se nuori, joka on jo aikoja sitten muuttanut omilleen.
Häneltä tuli viesti: löytyisikö takahuoneesta tilaa yhdelle kuumeiselle. hän saa kuumeisena kaikenlaisia horkka-hallusinaatiokohtauksia ja olemme kollektiivisesti huolissamme hänen sairasteluistaan.
Vastasin että löytyy, meillä on kuumetta myös keskihuoneessa.
Ja kysyin että onko sulla iso-koo?
Ei kuulemma, ei ollut kavereillakaan, on vain tavallinen kesäflunssa.
Siis kaksi kesäflunssaista nuorta, sehän käy. 

Kysyin siltä kotona asuvalta nuorelta että pitäisikö kuitenkin kaiken varalta tökkiä tikulla nokkaa, kun olet ollut töissä, jos vaikka täytyy varoittaa työkavereita.

Tökki.
Ja melkein samoin tein kuului vessasta voieivoievoiei!

taidetta


Ilmoitimme kotoa muuttaneelle joka oli kavereineen tekemässä lähtöä sieltä mökiltä, siis sitä tavallista kesäflunssaa potevalle, tilanteen äkillisestä muutoksesta ja lupasimme tuoda kassillisen ruokaa hänen kuumeisen iltapäivänsä iloksi. Kuka sitä nyt isoa-koota haluaisi sen tavallisen kesäflunssan lisäksi.
Lykkäsin kuormaan testipaketin.

Seuraavana päivänä nyt ollaan siis maanantaissa kyselin viestillä kotoa muuttaneen vointia. Siedettävä, vähän lämpöä, mutta tauti on ehkä taittumassa jo. Kysyin että pitäisikö tökkiä tikulla nokkaa kaiken varalta. Nuori keräsi kuulemma henkisiä voimia siihen.
Ja parin tunnin päästä tuli viesti nuorelta: tulos positiivinen.

Fillarivolttasin kotoamuuttaneelle lisää ruokaa ja sen jälkeen fillarivolttasin kotona yhä asuvalle tekemistä koska hän oli muuttunut lähes oireettomaksi ja täysin pitkästyneeksi.

Pari tuntia volttikeikkojen jälkeen tuli kotoa muuttaneelta viesti saako sittenkin tulla takahuoneeseen.

Saa.

Ja sillä tavalla meille syntyi uuden ajan leprakolonia. 
Meidän ahtaassa kartanossamme vetelehtii kaksi lieväoireista pitkästynyttä nuorta aikuista.

*

Maanantaisin meillä on töissä hiljainen päivä ja enimmäkseen kökötin itsekseni työhuoneessa, mitä nyt vähän varoitin paikallaolijoita että taitaa olla altistumista elintilassani. 

Maanantai-iltana jolloin kartanostamme oli yllättäen tullut uuden ajan leprakolonia muistin yhtäkkiä että se työkaverini jonka kanssa jaan työhuoneen on loppuviikosta lähdössä lomalle. hän ei ole maanantaisin toimistolla.
Viestijunailimme semimonimutkaisen läsnäolemis-väistämisjärjestelyn - kun meidän kummankin on hyvä olla paikalla hänen enempi kuin minun ja kaiken lisäksi vielä yhtäaikaa ja toisinaan vähän niin kuin samoilla huudeillakin. 

Tiistaina olen väistellyt mahdollisuuksien mukaan ihmisiä ja kontakteja tosi helppoa; hei tuu tänne kattomaan, mä olen ratkaissut maailmankaikkeuden! tuus kattomaan miten me järjestetään tää syksy ja ens kevät! 

*

Tältä viikolta on yksi kerrallaan peruuntunut kaikki iltamenot sekä kivat että tyhmät. kivoja oli poikkeuksellisen paljon. kampaajaa en ole vielä perunut kun olen toiveikas enkä yhtä junalippua viikonlopulta siirtänyt.

Omatunto estää minua lähtemästä uimaan tai kiipeilemään.
Olen pitkästynyt. 
Olen oireeton.
Olen pitkästynyt. Ja oireeton. 

Ja mietin että montako päivää tässä mahtaa vielä mennä.


Terveisin Uuden Ajan Leprakolonian Ylipuoskar-tohtor

leprakolonian päivävuode



9 kommenttia:

  1. Hurjasti voimia ja paranemisenergiaa sinne! Ja mä NIIN toivon, ettet joudu perumaan junalippuja <3

    VastaaPoista
  2. Voi ei ♥ Voimia toivotan minäkin!

    Mun molemmat pojat sairastivat vieraskoreasti ison koon niin, että eivät olleet kotona. Pääsin helpolla!

    VastaaPoista
  3. No voi jehna :(. Semppiä itse kullekin <3

    VastaaPoista
  4. Uuden ajan leprakolonia, tilannepäivitys ke-aamupäivällä:
    Tilanne ennallaan. 2 pitkästynyttä toipuvaa, 2 työssäkäyvää. Toisella aamun kotitesti nega.

    VastaaPoista
  5. Voi leprakolonia! Täälläkin oli kaupungin nenä-tikukkatama leprapotilas numero 1 ja minä yritin hengitellä eri suuntaan. Viime viikolla tökin itse itseäni ja näin jo heti mömmöä alustaan tiputtaessa, että siinähän se lepraviiva nousee saman tien. Työterveys vaati aitoa tikuttamista, joten eilen kävin uudessa tikutuksessa. Ai että oli kivaa ;-) Tulos oli sama: lepra-tautinen. Sapettaa.

    Onneksi teillä alkaa tauti olla jo tuossa kyllästymisvaiheessa. Toivottavasti te muut pysytte terveinä, jotta pääset uimaan ja takaisin rientoihin <3

    VastaaPoista
  6. No hittolainen, on teillä kyllä melkoinen tilanne päällä! Meillähän oli iso K koko perheellä heinäkuussa Italian reissun jälkeen. Miehet selvisi vähällä, mulla meni koko heinäkuu ensin sairastamiseen, sitten toipumiseen. Toivottavasti teillä kukaan ei saa sitä samaa versiota, kuin minä!

    Sulla on ollut ihan älyttömän nopeella tahdilla postauksia viime viikkoina, joihin en ole ehtinyt kommentoimaan. Kaikki olen kyllä lukenut ja kaikkiin olen kommentoinut itsekseni. Paljon hyviä juttuja, jotka on herättäneet ajatuksia. Nyt kuitenkin elän vielä näitä lukuvuoden aloituksen hengissäselviytymisviikkoja, aktivoidun sitten, kun arki alkaa rullaamaan normaalilla tavalla. Pus!

    VastaaPoista
  7. Tilannepäivitys to-aamulla. Nuoriso vapautuu maailmalle tänään. Työssäkäyvät työssäkäyviä ja oireettomia yhä; mulla aamun tikkuleikki nega.

    VastaaPoista
  8. ei me aikuiset sairastuttu, outoa.

    VastaaPoista