diskurssi

m: "sit meet hakemaan Pikkusiskon partiosta seitsemältä"
Isoveli: "nää-äfst, onks pakko?"
m: "no joo, joku lapsi sun on sieltä tuotava kotiin. Mieluiten Pikkusisko"
IV: "entä jos mä vaihdan sen?"
m: "sit meillä on väärä lapsi. Sit mä saatan vaihtaa sut, mitähän susta sais?"
IV: "Linnan Espanjassa"
m: "se olisikin hyvä kauppa. Mä vaihdan sut linnaan Espanjassa"
IV: "sit teillä on kaks lasta, joista toinen on väärä ja kaks kissaa"
m: "hankalampi homma. Mä vaihdan ne lapset vaikka...ööö...avoautoon. Sit mulla on avoauto, linna Espanjassa ja kaks kissaa. Se linna ja ne kissat me isän kanssa vaihdetaan johonkin ihanaan kaupunkiasuntoon jossain lämpimässä."
IV: "höh, mä karkaan"
m: "tarkemmin ajatellen, emmä ehkä vaihda teitä sittenkään" (halaus naperolle)

*

*huokaus*
normaalit arkirähinät käyntiin heti ja täysillä.
Olin ajatellut kävellä kirjastolle penkomaan esiin käyttökelpoista teoriaa. Oli luovuttava kävelystä: ei teoriaa sentään henkensä kaupalla kannata metsästellä.
Varsinaisena metsästäjä-keräilijänä laahauduin kirjastolle joukkoliikenneitse, en löytänyt sitä Käyttökelpoisia teorioita kiireisille ja teoriavastarintaisille. Mutta löysin kasallisen muita kirjoja kyllä.
Bussimatkalla tajusin että olen käsittänyt koko jutun kumminkin ihan väärin.
Grr.
Postmoderni diskursiivinen subjekti eskapoi identiteettiään.
Grr.

*

Verstaalla on eilen illalla ollut jonkun rytmiryhmän palaveri. Ylimääräiset kokouspullat tuoksuvat aivan ihanan viekottelevasti kanelilta ja kardemummalta.
Höh ja pöh.
Pullan tuoksu on kyllä parhaita tuoksuja koko maailmassa.
Höh ja pöh.
Kyllä ei ole helppoa olla syömättä pullanrippeitä.

*

edit

no nyt muistan mistä piti natista!

Ei minua talvi haittaa, eikä kylmäkään. Ihan mukavaakin kun on kirkasta ja valoisaa. Lunta. Ja kylmääkin.
Mutta se kyllä haittaa että kun menee ulos, pukee päälleen kilotolkulla vaatetta.
Sitten menee kirjastoon ja kyykkii ja kumartelee ja vaeltelee siellä, niin hikeä pukkaa pitkin ja poikin ja on kankea ja hikinen ja hankala ja tukala ja sellainen olo kun lapsena kun oli kurahousut ja kurjaa.

2 kommenttia:

  1. Silloin kun aloittelin väikkärin tutkimussuunnitelman tekemistä, ihmiset kyseli multa, olenko jo _valinnut_ teorian. No en ollut. En ole vieläkään. Vähän epäilen sitä, josko koskaan valitsenkaan... kirjallisuutta on luettu, mutta yhtenäistä teoriaa on koko ajan vähemmän ja sirpaleita enemmän... Onko olemassa tieteenaloja, joissa tosiaan mennään hyllylle "teoriat" ja valitaan sieltä yksi? Ja sitten sovelletaan sitä ja vain sitä? Voisinkin vaihtaa sellaiselle alalle. Tai sitten ottaisin myös mielelläni kappaleen tuota kirjaa, mitä sinäkin haeskelit.

    VastaaPoista
  2. lähtökohtaisesti tuntuu kummalliselta että teorian voisi valita - eikö siinä tule vähän yksisilmäiseksi sille materiaalille?
    Miten sen valinnan edes voisi tehdä - ensinhän pitäisi tietää kaikki maailman teoriat?

    *huokaus*

    VastaaPoista