toisiinsa liittymättömiä hajahuomioita

Lopetin kahvinjuonnin. Siirryin teehen.
Ei-mistään-syystä.
Teen juonnissa on jotain ylellisen verkkaista.

*

Olen koko syksyn psyykannut itseäni siihen, että Isoveli kohta siis suunnilleen vuoden kuluttua jo ehkä lähtee kotoa jatko-opiskelemaan.
Olen muka ihan sinut sen asian kanssa, ja kuul ja kaikkea.

Lapsi ilmoitti menevänsä tutustumaan Helsingin yliopiston opintotarjontaan jonkun oponkurssin puitteissa.
Tutustumaan.
Yhdeksi iltapäiväksi.

Valahdin välittömästi massiiviseen kriiziin: nyt se sit lähtee ja jättää meidät.
Töin tuskin pystyin hillitsemään epätoivoissisältöisen ulvahduksen.

Yritin lähestyä ongelmakenttää ovelasti: jos sä asut täällä kotikaupungissa, voit tuoda pyykit kotiin pesuun.
Lapsi oli ihan yhtä ovela: jospa te muuttaisitte mun kanssa siihen mun tulevaan opiskelukaupunkiin.

*


9 kommenttia:

  1. Oi. Mun vatsaa kouraisi myös.
    En voi sanoa mitään.

    Onko tämä nyt sun ammattilaisbloggausaihe?😁

    VastaaPoista
  2. Jos lapsi saa mieluisensa ja jotenkin vielä järkevän oloisen opiskelupaikan, niin sillähän ei ole ihan hirveästi väliä, että missä se on. Näin järkevästi uskottelen itseäni ja se käy helposti, kun lapsilla on vieä peruskoulu pahasti kesken :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liian järkevä ajatus ;)

      Sinnehän sitä oikeasti on mentävä mistä mieluinen opiskelupaikka löytyy.
      Mutta tosiasia on myös, että mitä lähempänä se kakru on, sitä helpompaa sille on huomaamattomasti sujauttaa kainaloon makaronilaatikkoa ja leipää ja kassillinen puhdasta pyykkiä. Kovin kummoista taloudellista tukea meiltä kun ei liikene.

      Poista
    2. Mä niin tajusin. Lähetä sun poika mun luo välillä syömään. Mä sitten lykkään sen kainaloon herkkuja ja kerron äidiltä terkkuja.

      Poista
    3. Mä myyn mun lapsukaisen sulle ja rvaK:lle lapsenvahdiksi :D

      Poista
  3. Älä myy. Lähetä se meille lisälapseksi. Meil olis kivaa

    VastaaPoista
  4. Onneksi sentään vielä samassa valtakunnassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä se vähän kauemmaksikin vielä joskus lähtee. Luulisin.

      Poista