joulun henki

joulun henki valtasi minut eilen.
Nyt olen siinä käsityksessä että joulu on ensi keskiviikkona.
Tursuilen hyvää joulumieltä, sisuksissani kuplii lennokas keittiön ja kodin valtias: pipareita! Laatikoita! Joulusiivousta! Verhoja! Piparipurkkeja! Valoja! Koreja! Paketteja! Suloisia pikkuturhake-esineitä! Leipälaatikoita!
Ei ole ollut tylsää töissä.
Yhtään en varmalla ole lukenut mitään sisustusblogeja. En ainakaan niinä kahtena edellisenä tosi hiljaisena päivänä.

*

Eilen kummallakin tytöllä oli kaveri kylässä. Ja molemmilla kaksikoilla oli selkeähkö agenda: leivotaan mokkapaloja. Panostin koko sieluni voimalla siihen, että olen mahdollisimman normaali.
Onnistuin taivuttelemaan pikkutyttökaksikot muffinsinleivontaan vetoamalla siihen, että ei ole aikaa eikä aineksia.
Pikkupikkutytöt leipoivat ennen ruokaa piparinmakuisia muffinseja.
Isot pikkutytöt leipoivat ruuan jälkeen suklaamuffinseja.

Aterialla:

minä: mä istuin bussissa niin joulun henki valtasi mut. Täytyy ruveta suunnittelemaan joululeipomuksia.

Isoveli: ...pekka.

minä: Hannupekka? Onksen jouluhengen nimi hannupekka? Ei se esittäytynyt.

Isoveli: eikun mä sanoin...siis mitä? Ei esittäytynyt? Onpa törkee tyyppi!

minä: no ei esittäytynyt. hyökkäs kimppuun vaan. mokoma hannupekka.

isompi vieras pikkutyttö hihittää hampurilaiseensa.

No yritin ainakin olla normaali. Yritin. Ihan varmasti.

*

Työlistaa tuleville päiville
- apteekki!
- tonttupaita Pikkusiskolle joulunäytelmään
- puurojuhlat?
- kehvatsun joulukortit, nyt heti
- piparit
- laatikot
- kampaaja. asap.


4 kommenttia:

  1. Hannupekka sais tulla meillä kans käymään. Ehkä olen istunut liian vähän bussissa viime päivinä. Joulun henki ei kulje paikallisjunalla?

    VastaaPoista
  2. voin yrittää lähettää annoksen hannupekkaa paikallisjunaankin. Suosittelen kyytipojaksi vähän jouluradiota.

    VastaaPoista
  3. Totta, hyvä vihje. Ja hyvä että muistutit, että pitää käydä kampaajalla... heti rupesi tuntumaan jouluisemmalta, kun varasin hiustenleikkuun ja päälle vielä ripsien ja kulmien käsittelyt alkuviikkoon. ;-)

    Nyt porisee riisipuuro liedellä -> lounaspuuro ja porkkanalaatikko ovat syntymässä yhtä aikaa. Neiti Kevät leipoi eilen kakun ja sanoi, että saattaa leipoa toisenkin. Sauna ja pesuhuone on jynssätty. En aio viettää joulua komerossa enkä kyllä ehdikään niitä siivoamaan, mutta saunassa ajattelin viettää osan joulusta. Ilmeisesti Hannupekka on käväissyt siis meidänkin ovella joskus tässä viikonlopun aikana?

    VastaaPoista
  4. kampaaja tekee sieluntilalle ihmeitä!

    Ja riisipuuro vatsalle...

    minä voisin jo luopua hannupekan seurasta, alkaa olla aika rassaava kaveri. (en jaksaisi millään askarrella ja näperrellä ja ties mitä)

    VastaaPoista