oi froid!

unessa valloittava P tuli työhuoneelleni. Istuimme syvän hiljaisuuden vallitsessa, kunnes puuskahdin kysy nyt edes jotain kai sä nyt haluat tutustua? P pälyili pitkin seiniäni ja kysyi pidätkö tsiksoxxxx:stä& XXXXXX:stä enemmän koska ne on arkkitehtejä vai niiden musiikin takia?

Oi Froid, mitä tämä uneni merkitsee?
Onko minulla työhuone? Missä se on? Miksei kukaan kertonut minulle?
Keitä ovat tsiksoxxxxx& xxxxx en saanut nimistä selvää, vaikka niiden juliste oli ihan selvästi työhuoneeni (!?) seinällä, monta kertaa yritin lukea.
Kaiketi he ovat arkkitehtejä ja muusikoita, mutta kumpia enemmän?
Fanitanko heitä arkkitehtuurin vaiko musiikin takia? Se oli unessakin epäselvää. En tiennyt.
Millaista musiikkia he tekevät? Bändin nimi viittaa selvästi rautakitaralankakauteen. 
Mitkä ovat salaiset unelmani ja haaveeni? Kuunnella arkkitehtuurimuusikoiden sävelyksellisiä rakennustaideteoksia työhuoneellani?
Haaveilenko itse kukaties arkkitehdin /muusikon urasta? Miksi en ole kuullut arkkitehtuurius-muusikkouden sisäistä kutsua jo aiemmin?
Onko P minun henkinen suojelusenkelini, joka pakottaa kuulemaan kauan sitten haudatut salaiset haavetoiveeni?

Uneni jännittävät käänteet raukesivat raivoisaan sateeseen todelliselämässä.
Menin sulkemaan parvekelasit.
Kissa luuli että minulla oli koko yön ollut ikävä sitä. skruik
Siitähän se rieha ja riemu repesi.
Teeskentelin nukkuvaa, kissa meni hellalle istumaan, hella alkoi piipittää.
HraH jahtasi kissaa.
Lohdutti, kun yhden sijaan valvoi kaksi.

Pohdiskelin näkemääni unta.



4 kommenttia:

  1. Oih mikä uni, enne??

    P on varmasti sun henkinen suojelusenkeli.

    VastaaPoista
  2. Oi rakkauskohtaus.Olin sun unessa. Mä arvatenkin olen sun henkinen suojelusenkeli.
    Mä luulen et unen tehtävä on saada sut kirjoittamaan kirja, jossa pohditaan ovatko muusikot aikansa arkkitehtejä!
    Tai sit sä ajoit takaa sitä, et haluat työhuoneen jakaa mun kanssa ja voimme siellä aloittaa yhteistä kirjaprojktia nimeltä "kuka tätä paskaa ruokaa muka söis".

    VastaaPoista
  3. Voi hyvänen aika kun mua hekotuttaa nää sun tekstit! P:n kautta tänne aikoinaan eksyin ja kiitos siitä. Voisitte kyllä oikeesti alkaa vääntää Pinkin kanssa sitä kirjaa. Aiheesta kuin aiheesta;)

    VastaaPoista
  4. P: kumman keittiöön sulkeudutaan kirjankirjoittajaisiin? ;)
    Tosta otsikosta pidetään kiinni, alaotsikoksi jotakuinkin että kaikenkattavia besserwisser-vinkkejä aloitteleville ja edistyneille äitiyden nurjalta puolelta.

    Ano: kiits!
    Kyllä vääntäisin kirjan jos osaisin :)

    VastaaPoista