Omituisia kodinapuvälineitä

Maailmassa on hirmu paljon asioita, joita en käsitä.


1. haudekattila
Olen sen verran ollut hereillä sekä fysiikan että kotitalouden tunneilla ja kävin joskus jonkun marttojen kokkauskurssinkin että tiedän kyllä haudekattilan toimintaperiaatteen.
Ja olen käytellyt haudekattilaa lähes päivittäin ihan vuosikausia.
Minulla on itse asiassa kaksi haudekattilaa. Iso ja pieni.

Silti pysty kertakaikkiaan uskomaan, että haudekattila toimii.
Joka kerta, ihan jokikinen kerta, olen varma siitä, että ruoka jää vajaaksi.
Kaikkein hämmentävintä on tehdä suklaakiisseliä haudekattilassa. 
En vain usko että valmista tulee.
Juuri kun olen luopumaisillani toivosta ja heittämäisilläni kylmän ja kokkareisen suklaakeiton viemäriin, vips! 
Kiisseli kiisselöityy ja alatinälkäiset kirmaavat onnellisina tupaan.

2. tiskikone.

Meillä oli ensin superhyperhieno, jonka lastaaminen oli vaikeaa, ja joka oikutteli koko ajan ja erityisesti minulle (se mustasukkainen grr.n tiskieukko). 
Nyt meillä on yksinkertaisen karu, lähestulkoon itäsaksalainen malli, ja se on helppo lastata ja toimii (silloin kun muistan laittaa vesihanan auki). Siinä on kaksi nappia ja sitten vielä on ja off.
Miten voi olla että karumpi on parempi?

Enempi kyllä vielä ihmettelen että miten ne astiat löytävät paikoilleen linkouksen jälkeen.


Mitkä kodinapuvälineet ihmetyttävät ja kummastuttavat sinua arkena?
Jaa kummastuksesi!

8 kommenttia:

  1. Nyt on vähän offtopic vaan ihmeteltävä (kun katsoo huushollissa ympärilleen etsien jotain välinettä joka kummastuttaisi) miten vaikeaa kunnollista palvelusväkeä nykyään on saada. Kelpaiskos tämä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. totta, kunnollista palvelusväkeä on todella vaikea löytää nykyään.
      Meilläkään ei ole.

      Poista
  2. Meillä noita ihmeellisiä koneita on vaikka kuinka ja paljon. Muutettaessa ukkeli halusi parhaat mahdolliset kodinkoneet, mutta kotain mystistä noissa koneissa on, kun niitä ei osaa käyttää muut kuin minä. Eli vähän samoilla linjoilla kuin Marjaana tuossa yllä 😂

    Haudutuskattila mulla on ollut varmaan 20 vuotta, mutta vasta tänä syksynä oon käyttänyt sitä kaksi kertaa. Lapsi on pyytämällä pyytänyt kaurapuuroa aamupalaksi, ei mitään mikropuuroa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kummallisia ovat teidän koneenne, jos ne tottelevat vain naisen kosketusta ;)

      Minulla on haudutuskattila puurokäytössä ihan joka aamu. Ja silti ihmettelen, että miten se voi toimia :)

      Poista
  3. Mua mietityttää sellainen, että koska keksitään tiskikone ja pyykkikone, jotka hoitavat sen homman ihan oikeasti alusta loppuun. Että likaiset pyykit menisivät sinne koneeseen ja puhtaat kaappiin. Ja minä istuisin sohvalla ylimpänä laaduntarkkailijana (juomassa kahvia).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Selvää kehittämistarvetta kodinkoneissa kyllä on, olisi kätevää jos pyykit ja tiskit hoituisivat ihan vain sohvalla istuen.
      Valitettavasti - kuten yllä todettiin -hyvää palvelusväkeä on niin vaikea saada nykyään. :)

      Poista
  4. Onneksi kommentoit blogiani, niin löysin tänne!
    Kun puoliskona on härpäkehullu, niin voit uskoa, ettei mikään kone ole yksinkertainen ja minä, blondina, vihaan sitä yli kaiken. Ja inä kuitenkin olen se joka niitä käyttää!!!! Minulle riittäisi, että tiskit tiskautuu ja ainoa lisävaruste voisi olla se jokin oka latoo ne astiat sinne koneeseen täpötäydeltä tiskpöydältä, pistää sen koneen päälle ja TYHJENTÄÄ kun kone on hommansa tehnyt. Sama pyykin kanssa....
    Ja nuo keittiön ihmekoneet...me saimme ystäviltä painekattilan, kun on kuulema ihan järkyttävän hyvä ja hieno. No he näyttivät kuinka toimii ja sen jälkeen se onkin nököttänyt hienossa laatikossaan kellarin hyllyllä....ja kaikki ovat saaneet sapuskaa ilman sitäkin :) Haudutuskattilaa käytetään kerran vuodessa, kun on keitettävä se joulupuuro....siis ihan turhake sekin...
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa :)!

      Meidän kodinkonekorjaaja suositteli meille näitä yksinkertaisia laitteita. Varmaan ihan hyvästä syystä...?

      Painekattila kuulostaa totta vie turhakkeelta.
      Haudutuskattila on minulla ihan päivittäisessä käytössä.

      Poista