kaoottinen kapseli

Tiedättekö semmoiset minimalistityypit, joilla on hillitty musta-ruskea-harmaa-valkoinen, aikuismainen ja minimaalisen tyylikäs kapselivaatekaappi? 
Ja asusteet, korut, vyöt ja huivit ja kaikki?

No, minä en ole semmoinen.

Mutta semmoinen kyllä olen, että yleensä ostan mahdollisimman kerralla (silloin kun shoppailutaivaat ovat kuulolla) kaikki mahdolliset roippeet ja elelen niiden kanssa koko seuraavan kauden. (tai niin pitkälle kun ne suinkaan pysyvät siisteinä)

Pyöritän arkea neljällä-viidellä yläosalla ja alaosalla ja keskiosalla.
Perustin vaatekaappiinikin semmoisen hyllyn jonka nimi on aina käytössä. 
Siinä hyllyllä ovat ne vaatteet, jotka ovat aina käytössä.
Aina käytössä -hyllyltä löytyvät kaikki lempi-perus-luotto-ainakäytössä vaatteet. 
Eipä tarvitse etsiä, sen kuin kauhaisee vain.

Ja koska olen poikkeuksellisen exhibitionistisella tuulella, niin tässäpä kurkistus tulevan kauden aina käytössä -hyllylleni. 

Tämän kauden kausivaatteet ovat turkulaisen KloDesignin kokoelmista, ja edelliseltä viileältä kaudelta aina käytössä -kokoelmassa jatkaa muutama hyväkuntoinen suosikki.
(Tämä EI ole kaupallista yhteistyötä; olen fanittanut Klota kutakuinkin sen syntymästä lähtien. Viime aikoina olen löytänyt sieltä jonkinmoisen shoppailutaivaani)

melkein koko karderoopi: uudet ja vanhat aina käytössä -vaatteet


ylhäältä uutuudet: valkoinen ja käpy-kuosinen Seela-paita,
 ja valkoinen Vanamo-paita
punaraidallinen paita on myös KloDesign-tuotantoa: Vanamo sekin.
Hätävarayläosina jatkavat tummansininen lohtuhuppari, pari yksiväristä trikoopaitaa ja miesten valkoinen kauluspaita, sekä muutamia valkoisia t-paitoja.
Neuleina siistimpään käyttöön musta ohut neulepaita sekä pari ohutta neulejakkua.
hupparina Klon korallinvärinen Luoto
ja edellisen kauden suosikki Klon harmaa Frida-mekko
Frida-mekolla huiskin menemään oikeastaan koko viime talven: kahdella neuleella ja muutamalla sekopäisellä polvisukkaparilla sai aika metkoja yhdistelmiä aikaan. Fridalle on tulevallekin kaudelle kovat odotukset. Se on (kuten kaikki muutkin Klon vaatteet) mukavan pehmeä ja napakka yhtäaikaa.

Kauden alaosat: Pääosassa tulee varmaan olemaan uusi farkunsininen Vilja-hame.
Juhlatilanteissa ajattelin säväyttää reilu vuosi sitten tuunaa mun perinne -hengessä Tampereelta ostamani Soja Murron suunnittelemasta kansallispukuraidat -trikoosta tehdyllä hameella.  (kunpa muistaisin, kuka tai mikä yhteisö hameen on tehnyt!)
Lisäksi kaapista löytyvät yhdet tummat ja vaaleat farkut sekä tumma farkkuhame.





 Nyt puuttuu enää asuste (eli huivi) joka sitoo tämän kaoottisen värivalikoiman yhdeksi sulavaksi eheäksi kapseliksi.

Nuoriso syytti minua taannoin siitä, että käytän omituisia väriyhdistelmiä.
En uskalla olla eri mieltä.

Mutta onhan tämä nyt ihan selvästi kapselivaatekaappi.
Melkein kaikki menee kaiken kanssa, niinhän se on?


*
kohta jo alan julkaista jotain päivä-nasu-kuvia. Apua.

15 kommenttia:

  1. Päivä-nasu-kuva kuulostaa -ja varmasti näyttääkin- kivalta. Jään odottamaan!
    Haluaisin oikeasti nähdä sekopäiset polvisukat neulemekon kera!

    VastaaPoista
  2. Mun silmään nuo sopii keskenään oikein hyvin, eli täydellinen kapselivaatekaappi. Kyllä minäkin jään innolla odottamaan päivä-nasu-kuvia. Jippii :D

    VastaaPoista
  3. Voi huokaus, mä niiiin kadehdin sua. Just täällä suurraivausta tehdessä tajusin, että mun vaatteet ei mahdu mun vaatekaappiin. Liian pieni kaappi...

    ( http://marjaananmaja.blogspot.com/2014/02/ei-mitaan-paallepantavaa.html )

    Siitä olen samaa mieltä, että väriä olla pitää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no jaa, järjestin kaappini ja sen aina käytössä -hyllyni ja raivasin pois kaikki vanhat, kulahtaneet ja turhat.
      Ja megakriizi tänään: mullaeioomitäänpäällepantavaa! (koska eihän uusia vaatteita tietenkään voi korkata perjantaina, jeskamandeera sentään.) (alan hiljalleen epäillä mielenterveyttäni, olen jotenkin seko tai muuten vain outo)

      Väriä pitää olla (noissa kuvissa sulla on mahtava puvusto!) - periaatteesta en käytä ainakaan mustaa.

      Poista
    2. Tuo on sen verran vanha postaus, että osa noista on jo mennyt kirpparille kutistuneina, mutta osa toki vielä jäljellä. Väriä löytyy edelleen, mutta mulle on hiipinyt se musta takaisin. Kertoneeko mielialasta vai kilokriisistä (jostain syystä niitä aina piilotellaan mustien vaatteiden alle...)?!?

      Poista
  4. Kivoja kuteita! Mulla on kans yleensä muutama yläosa, joita käytän koko talven niin että ihan kyllästyn. Tosin ne saattavat ilmestyä parin vuoden päästä uudelleen kaapista ilmoille. Alaosana mulla on aina mustat farkut, kesällä (eli vielä nyt) farkkuhame ilmoista riippuen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en jostain syystä käytä kesäisin hameita tai mekkoja. En ymmärrä miksi.

      Muutamalla yläosalla pärjää uskomattoman pitkälle, varsinkin jos ne ovat mukavia päällä; siis semmoisia joista tulee hyvälle tuulelle ja joissa tuntee olevansa suunnilleen inhimillisen näköinen.

      Poista
  5. Kivan pirtsakoita punavalkoisia juttuja! Ja kansallispukuhame on super. Mua harmittaa, kun en enää aikoihin ole löytänyt mitään kivoja hameita kesämekkoja lukuunottamatta. Ja jos löydänkin, niin ainakaan ei ole helmoiltaan hameiden kanssa mätsäävää takkia.

    Mun "aina käytössä"-vaatteet löytyy eteisen ulkoiluvaatekaapeista :). Normikaappi on kyllä täynnä kaikkea, muttei mitään, mitä tekisi mieli laittaa päälle. Nytkin olen perjantain kunniaksi töissä collegehousut jalassa. Yksintyöskentelyn ainoita hyviä puolia, että kukaan ei näe..

    Kivaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Mulla on myös aina käytössä -kotiröntsävaatteet. Niitä on toinen kokonainen hyllyllinen :)

      Mä olen viime aikoina keskittynyt nimenomaan siihen, että kaapissa on vain sellaisia vaatteita, joita tekee mieli pukea päälle. En osta mitään muuta, kuin sellaisia joista heti tulee mukava ja hyvä olo.
      (nyt kun shoppailin, aloin suunnilleen hypellä sovituskopissa ja myyjä oli ihan että mitämitä. Sanoin että tää on niin ihana päällä, lähtee taatusti mukaan)

      Poista
  6. Hih, mullakin on sellainen aina käytössä hylly. Tai jos rehellisiä ollaan niin, useinhan ne aina käytössä vaatteet ovat pyykkitelineellä, josa ne voi helposti napata käyttöön :D Sit siellä kaapissa on varastoituna "ne muut". Joskus joudun tonkimaan jotain hädissäni sieltäkin.

    Punainen ja valkoinen näyttävät kivan raikkailta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. totta, pyykkiteline on aina käytössä -ripustusteline :)

      Kävin läpi "ne muut". En laittanut oikeastaan mitään eteenpäin, mutta tiedän jo nyt, että en myöskään juurikaan käytä niitä. Mutta kaiken varalta, jos vaikka joskus ja muuta vastaavaa...

      Poista
  7. Ihan mielettömän kiva vaatesetti sulla!!!! PAkko goglaa tota klota minunkin. JA villit polvisukat kuulosti erityisen hauskalta. Mä niin odotan asukuvia!!!

    VastaaPoista
  8. Mun mielestä aika täydellinen kapseli! Värit mätsää keskenään ja muutenkin kaikki näyttää hyvältä. Ja ihania värejä sulla onkin! Mulla odottaa ikuisuusprojekti: karsia pois vaatekaapista kaikki ei-kapselivaatteet... on vaan niin tuhottoman vaikea käydä käsiksi hommaan.

    VastaaPoista