väärä vaimo

kevätkaaos.
Kyllä pitäisi perua aina viimeiset neljä viikkoa ennen joulua ja kevättä, yhtä kaaosta ovat. Hätinä ehtii tämmöinen hidas ihminen oppia lukuvuodenaikaisille tavoille, ja sitten alkaa koulutus-harrastusaparaatti syytää poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia.

Eilen piti mm.
ilmoittaa yksi lapsi kahteen tapahtumaan. Järjestää hänelle kyyti toiseen. Varata kalenteriin aikaa ylimääräiseen treeniin. Varata lippuja. Myydä kannatustuotteita. Leipoa pullaa koulun buffettiin (lapsi olisi muuten saanut leipoa itse, mutta tarveaineisto oli vähän vajaa, piti improvisoida).
Ilmoittaa toinen lapsi toiseen tapahtumaan. Miettiä osallistuuko hän kolmanteen tapahtumaan. Toivoa salaa ettei. Kannustaa silti että osallistu vain. Unohtaa silti se ilmoittautuminen ja muistaa se nyt vasta työpöydän ääressä.
Tarkistaa kolmannen lapsen ylimääräinen tapahtuma. Varustaa hänet rahavaroin sinne osallistumiseksi.
Poistaa kalenterista lasten yksi, kaksi ja kolme tapahtumia ensi viikosta eteenpäin.
Lisätä kalenteriin lasten yksi, kaksi ja kolme koulutapahtumia tästä viikosta eteenpäin.

Ja minä kun olin eilen päivällä niin ylpeä siitä, että sain varattua yhden lääkäriajan ja peruttua yhden lehtitilauksen kerrankin ajoissa.

*

Minulla on joku outo kommunikaatiokatkos lääkäriasemavastaanottovirkailijoiden (eikö olekin upea sana!) kanssa.
Yritin varata kontrolliaikaa ja se täti luurin toisessa päässä sanoi että täällä lukee että ensi tai seuraavana syksynä.
Minä sanoin että otetaan tälle syksylle, kun haluan vähän tarkennusta näihin saamiimme ohjeisiin.
Täti sanoi että hänpä kysyy.
Sitten se luki ne ohjeet jotka olimme saaneet. Minä yritin selittää että haluan jonkun ottavan tästä asiasta nyt hoitovastuuta ja siksi se pahuksen kontrolli tälle syksylle, kiitos.
Taas se täti meni kyselemään joltain.
Ja se luki uudestaan ne ohjeet minulle.
Sanoin että tiedän ne jo, mutta kuka asiasta vastaa kesän jälkeen? Että se kontrolliaika, kiitos.
Täti sanoi että pyytääkö hän lääkäriä vaikka soittamaan.
Minä kysyin, että eikö me nyt todellakaan saada sitä kontrolliaikaa tälle syksylle?
Täti sanoi että varataanpa.
Minä sanoin että sitähän minäkin, sitä olen koko ajan pyytänyt.

Tuli mieleen semmoinen kerta kun en meinannut millään päästä puhelinkerberoksen ohi, kun se tivasi vain että miksi? Minä en ymmärtänyt kysymystä: kun kerran on sanottu että kerran vuodessa kontrolliin, niin siksi. Mutta se oli väärä vastaus. Oikea vastaus oli se, että minulla on niin huonot geenit, siksi pitää käydä lakkaamatta lääkärissä. Kun sanoin niin, sain heti ajan.

*

Viime aikoina ruokapöydässämme kuultua (asiattomasti asiayhteyksistään irrallaan, älkää kiltit soittako lastensuojeluun, pystyn selittämään ihan kaiken!)

heitto nro 1): älkää sit taas tulko kotiin kännissä riehumaan ja taas tuoko jotain kaveriporukkaa mukana

heitto nro2): isä, minkä me sille voidaan että sä olet valinnut väärän vaimon, olisit valinnut paremman


(edit: kootut selitykset. Heitto1: lapset eivät halunneet lähteä mihinkään vappuriehaan, sanoin että me menemme sitten kahdestaan lakitukseen. Oikeasti ruokin tyttöjen kavereita ja paistan munkkeja. Heitto2. HraH ihmetteli jotain minun puuttuvista velhovoimistani tai jotain, harrypotter oli ydinaiheena)



2 kommenttia: