viikonaloitusjorinat

viikonloppu tuli ja meni.
Syyslomaa ei varsinaisesti ollutkaan.

Viime päivinä:
kävin äidin ja isän luona tuijottamassa palapeliä. Se ei vain etene.


Kävin äidin ja toisen kotona olevan teinin aikuisen nuoren naisen ja siskon kanssa Tampereella.
Oli ravisuttava esitys.



Selkä meni jumiin autossa ja teatterissa istumisesta.


Kävimme toisen kotona asuvan teinin ainoan lapsen ja Lehtorin kanssa laivalla.
Siellä laulahteli Lukas Leon.


Luin yhden kokonaisen kirjan ja otin päivänokoset.
Ei tarvitse ihminen paljoa elämässään.


*

Tulevana viikonloppuna Helsinkiin kiipelin kanssa.
Ja kirjamessuille myös. (onx joku menossa?)

*

Kuuntelin aamulla liikennevaloissa koululaisia:

ensimmäinen koululainen: tiiätkö että L on ylioppilaskirjoituksissa kymppi?
mun äiti kirjoitti matikasta ja enkusta ja ruotsista ja ranskasta (vaimentaa ääntään, minä höristän korviani) ällät
toinen koululainen: joo, kyl munkin äiti sai iha sikkenä älliä.
ensimmäinen koululainen: mut ranskasta! ranskasta!

*

Lehtori on täydennyskouluttautumassa jossain Välimerellä.
Kuvista voisi päätellä että se on oliivinviljeilijä eikä lehtori ensinkään.
Kyllä en ihan ymmärrä lehtoriuden täydentymistä oliiviviljelmillä ja viinitiloilla. 
Täydentyy enempi kupu tahi pää.

*

Mietin että tekisin jouluaskarteluja.


12 kommenttia:

  1. Jotenkin kovin seesteisen kuuloista. Hyvä niin!
    Jouluaskartelun miettiminen on jee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. askartelun suhteen täytynee ryhtyä ajatuksista tekoihin. (kun olis välineet...)

      Poista
  2. Mua kiinnostelee Kirjamessut mutta pihinä en haluaisi maksaa lippua :)

    Toi Billy on varmasti huikea - elokuvanakin ihana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Billy OLI huikea! Lämmin suositus, jos ei muuta, niin leffan katsomiselle uudestaan.

      Mulla on kirjamessuihin vähän sama asenne: en haluaisi maksaa lipusta mitään, mutta jos ja kun kerran olen Hesassa just oikeaan aikaan ja mulla on vain muutaman tunnin verran etukäteen suunniteltua ohjelmaa, niin olisihan se älytöntä jos en edes yrittäisi messuille hankkiutua :)

      Poista
  3. Ajattelin kyllä Kirjamessuille kipittää, mutta en tiedä vielä minä päivänä.

    Joulukorttiaskartelut pitäisi aloittaa..

    VastaaPoista
  4. Jouluaskartelut vois auttaa syysalakuloon. Tai täydennyskoulutus oliivitilalla paitsi että mä kyllä tarvin viinitilan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, ajattelin nimenomaan torjua syysalakuloa askartelemalla. Mikäs sen parempaa, kuin syysniskakramppi, tai -selkäkramppi :)?

      Kyllä mulle kelpaisi oliivitilakin täydennyskoulutukseksi, kyllä sielläkin sen verran viiniä jossain köynnöstää, ettei olo liian kurjaksi tule :)

      Poista
  5. Luin "viinanaloitusjorinat" :O

    Palapelit ovat parhautta. Tuolla niitä hyllyssä paketeissaan odottaa, kun olis vain tilaa levittää. Tarttis sellaisen sähköpöydän, että vois samalla vielä seistä. :D

    Jos meni sinulla selkä jumiin istumisesta, niin täällä puolestaan ei kankku kestä.

    Täydennyskoulutus kelpais kyllä, oliivitilalla tai ilman. Ja luonnon omat D-vitskut siinä samassa. Ah, parasta.

    VastaaPoista
  6. Kivoja menoja sinulla on ollut :) Minä kävin viime vuonna syysloman aikaan katsomassa Billy Elliotin Tampereella ja tykkäsin siitä kovasti.

    Minulla ei ole ikinä ollut kärsivällisyyttä palapelin kokoamiseen :D

    VastaaPoista
  7. Minä oli niin menossa katsomaan Billy Eliotin, mutta saamattomuus esti. Oli varmasti hyvä ja koskettava, niin kuin elokuvakin. Harmittaa -ei pitäis siirtää asioita. Mutta kiva, kun sinä kävit. Se on jännä vaihe tuokin, kun perheessä on noita lapsuuden ja aikuisuuden välimaastossa seikkailevia, joita teineiksi kutsutaan. :)

    VastaaPoista