Jouluttaa

Yleensä säästelen ja himmailen joulukoristeluissa ja joulufiilistelyissä. Normaalisti tuon joulua sisään vähän kerrallaan, ja mieluummin aika lähellä joulua.

valoa!

Nyt olen tiptaptunnelmissa jo ennen joulukuun alkua. 

Olen testannut marmeladikuula-kukkatortut - marmeladi karkasi kuopastaan ja tortuista tuli kammottavan rujoja.
Olen leiponut pipareita - ja voihyvänenaikasentään - syönyt niitä! Minä joka nautiskelen yleensä joulun ensimmäisen piparkakun vasta aattoaamuna kahvin kanssa! 
Olen kantanut sisään joulukoristeita, tehnyt jouluostoksia, kuunnellut joulumusiikkia - oikeastaan mitä tahansa joulualkuista.

seimihommia

kasautusprobleemi


paimenet valvovat


Vain luontainen laiskuuteni esti minua suorittamasta täysimittaista suursiivousta ja roudaamasta ihan kaikkea jouluista kerralla sisään. 

Vietimme nuorison kanssa kaiken varalta minijoulua: söimme jotain kinkuntapaista, laatikoita ja niitä piparkakkuja. Ja riisipuuroa. 
Teki sielulle hyvää, tuli hetkeksi levollinen ja rauhallinen olo. 

(*)

Tämä aika, marraskuu pandemioineen pistää ihmisen tarrautumaan mihin tahansa hyvään, hyvää mieltä tuottavaan, toiveikkaaseen - vai mitä?

Mikä on sinun kaamoksentorjuntakeinosi?

Jouluihminen vai ei?








(*)
minun ei oikeastaan pitäisi kutoa: koko kroppa menee jumiin ja sain aika rapsakkaan migreenin, mutta kun se on tällä hetkellä ainoa asia mihin pystyn keskittymään ja mikä todella tuo hyvää mieltä ja levollisuutta päivään. 




*
ajastettu postaus



6 kommenttia:

  1. Huh, olet kyllä ollut (joulu)tehokas! Mulla on käynyt niin, että vuosi vuodelta olen kaivannut vähemmän ja vähemmän joulujuttuja ja jostain syystä tänä vuonna - vaikka kaikki mahdollinen ilo ja piristys tähän aikaan tarvittaisi - tuntuu, etten jaksaisi koko joulua ollenkaan. En ainakaan mitään koristeluja. Niin no, paitsi mun ihanan joulukalenterin luukkuja en millään malttaisi odottaa, mutta muuten. Yleensä mulla toki pari päivää ennen joulua iskee sitten kuitenkin se koristeluintokin, joten sitä odotellessa!

    Ainoa outous on se, että yleensä inhoan joulutorttuja, mutta nyt niitä tekee mieli. En ole vielä saanut aikaiseksi, ehkä ensi viikonloppuna...

    Kivaa alkanutta viikkoa Marika 💛

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä nautin joulutunnelman tekemisestä ja jouluun laskeutumisesta, ja ainakin tällä hetkellä todella innokkaasti. Joulukalenteria mulla ei ole, sille asialle pitäisi tehdä jotain, nopeasti!

      Iloa viikkoon Emma!

      Poista
  2. Toi oli hyvin sanottu, että tämä aika pistää ihmisen tarrautumaan mihin tahansa hyvään, hyvää mieltä tuottavaan ja toiveikkaaseen.

    En ole vielä(kään) päässyt itseni kanssa mihinkään lopputulokseen, kun olen pohtinut, olenko jouluihminen vai en ole. Ehkä olen vähän sellainen tuulella käyvä välimalli, joka tykkää joistakin jouluun liittyvistä tai liitettävistä jutuista (esim kauniista, pelkistetysti koristellusta kuusesta), mutta ei sitten taas voisi olla vähempää kiinnostunut joistain muista, joita en nyt lähde tässä luettelemaan, vaan pidätän itselläni oikeuden muuttaa tänä kummallisena vuonna mieltäni, jos niikseen tulee. Ja koitan myös olla ärsyyntymättä siitä, että niin moni toivottaa "Hyvää joulunodotusta" sillä oletukselle, että kaikki sitä kovasti odttaisivat. Minä en. Ennemminkin vähän pelkään tänä vuonna, koska jos poika ei pääse kotiin käymään, tärkeä palanen puuttuu. Ja ehkä kuusikin, koska nimenomainen poika on meidän kuusivastaava, johon luotan täysin. Osaa aina valita niin kauniin. Toisin kuin mies, jota ei parane päästää asialle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika ymmärrettävää, ettei joulunodotus innosta tuossa tilanteessa.

      Täytyy varmaan yleisellä tasolla takertua kaikkeen hyvään, hyvää mieltä tuottavaan ja toiveikkaaseen, joululla tai ilman.

      Poista
  3. Ihanat joulutossut♥

    Meille rynnisti jo tontut sisään, ja yllättäen ovat saaneet olla aikalailla rauhassa. Kissoilta siis.

    Joulupallovalosarja valaisee aika ylhäällä keittiön maustehyllyn päällä, ja samassa paikasas parveilee iso osa tontuista - sattuneesta syystä.

    Tää on siis mun joulukaamoksenestotoimi. Tapahtui jo ainakin viikko sitten.

    Niin, ja joulu(kuu)sukat. Joku iso tonttu tuo sinne herkkuja. Tänään tosin oli Ben&Jerrysit laittanut fiksusti suoraan pakastimeen eika sukkaan sulamaan. Röyh...!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vai on teillä herkkutonttu :)! Ja ilmeisesti pienet herkkuhiiret nauttivat herkuista innolla...

      Poista