Olen kateellinen

 Olen kateellinen.

Pikkumaista, mutta olen silti.


Olen siirtynyt bussimatkailijaksi aamuisin ja se on ollut ihan ok. Minun kanssani samalta suunnalta tulee salskea (ja komea) nuori mies ja vaihtaa vielä seuraavankin bussin kanssani samaksi.

Hänellä on jatkoyhteyden bussissa hottideitti sievän nuoren naisen kanssa.

"mitä mun kaunotar" hän kehräsi naiselle yhtenä aamuna.

 

Miksi - oi miksi? - minulla ei ole hottideittejä aamubussissa?

Kyllä varmasti olisi parempi päivä, jos joku kehräisi heti aamusta korvaan että mitä mun kaunotar

ei välitetä siitä että keksiäkäinen eukko - olkoonkin vaikka kuinka säkenöivä - ei välttämättä aamuisin ole hehkeimmillään, kaunotarmaisimmillaan, saati hyväntuulisimmillaan.
voi olla että kehrääjä ottaisi elämänsä riskin kun tulisi siihen korvanjuureen supsuttelemaan.

 

jollain tavalla ymmärrän kyllä että minulle
ei kukaan kehrää aamubussissa
Lehtorikin menee töihin eri aikaan, että en voi laskea edes hänen varaansa

 

 


 


 

Olen viime aikoina ollut mantran tarpeessa.

 

 

 

 

7 kommenttia:

  1. Kokeile lohdutukseksi sopia hottideitit kotiin. Näytät tämän kirjoituksen lehtorille ja sanot, että tarvitset tuollaisen vastaanoton kotiin tullessasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä yritin vähän vihjailla, pitää ilmeisesti olla suorasanaisempi seuraavaksi :)

      Poista
  2. Voi olla, että kehrääjä saisi kipakan iskun käsilaukusta, jos joku mulle tulisi vastaavaa aamutuimaan valehtelemaan :D. Paitsi ettei mulla ole käsilaukkua, mutta reppukin käy. On pehmeämpi vaan.
    (Ja siis en väitä, että nuorimies valehtelee, ei todellakaan, mutta omassa tapauksessani siitä olisi kyse, jos joku kaunotar-sanaa erehtyisi käyttämään).

    Tykkään tuosta "all shall be well.."-matnran laulavasta soinnista, mutta piti ihan kääntäjällä tarkistaa tuo "all manner of things", koska oli mulle ihan uusi ja vieras ilmaisu. Mutta totta, kaikenlaisia asioita se tosiaan tarkoittaa.

    Toivon, että viikonloppuna all shall be well. Siellä ja täällä.
    Vielä ei siltä vaikuta, mutta eipä ole vielä viikonloppukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä sen näkee, ei pidä keksiäkäiselle naiselle aamutuimaan supsutella tai kehräillä :)

      Mun viikonloppuni oli olosuhteet huomioiden suhteellisen well.
      Mietin, että tuo mantra on voitu kirjoittaa ehkä myös latinaksi, mutta veikkaisin että se on alunperin ajateltu kuitenkin englanniksi. Niin tai näin, sen sointi ja toisteisuus tekevät siitä kauniin.

      Poista
  3. Kyllä saisi muakin kehua ja supsutella mutta eri asia sitten on uskoisinko ;-)

    Leppoisaa viikonvaihdetta sinne, toteutukoon mantrasi ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Mun olisi vaikea uskoa mitään supsuttelua heti aamutuimaan. (olen joskus erehtynyt katsomaan peiliin ennen aamukymmentä...!)

      Iloa jo alkaneeseen viikkonn <3

      Poista
  4. Mä mietin, että jos pyytäisit vaikkapa Lehtoria äänittämään sanelimella lauseita (ihania tai hauskoja), joita voisit kuunnella aamubussissa. Yllätyssanelut olisivat ehkä parasta.

    Taidan pyytää omalta kokeeksi paria yllätyssanelua. Voi olla, että kadun jälkikäteen ;-)

    VastaaPoista