perheongelma

Eilen illalla iltapalalla

HraH Isosiskolle: olis sulle kyllä niin oikein että sulla olis joku isosisko, joka vähän pistäis sua järjestykseen. Hilppa tulis ja komentais sua.

Minä: Eikä tulis, Hilppa on nuorempi.

HraH: eikä ole

Minä: no varmana on, kyllä mä tiedän. Hilppa tuli vasta Pikkusiskon jälkeen. Se menee näin: Isoveli -  - Isosisko - Ossi ja Hilppa

Isoveli: Pikkusisko, mihin sä unohdit Pikkusiskon?

Minä: oho.

Isosisko: entä Totti, missä on Totti?

HraH: noi tarvii kyllä isoveljen tai isosiskon.

Minä: no onhan meillä ihmepoika Konsta, se on vanhempi. Etkö sä muista?

Isoveli: se olen minä.

Minä: Meillä on ihan selvästi liikaa lapsia. Neljä on jo nyt hukassa. No niin, se menee näin: Ihmepoika Konsta - Isoveli - Totti - Isosisko - Pikkusisko - Ossi ja Hilppa

Isoveli: heei, mä luulin että Ossi on nuorin

Minä: ai niin joo, niin se onkin.

Isoveli: No on teilläkin vaikeeta. Mitenköhän monessa muussa perheessä ongelmana on se, että sen perheen vanhemmat ei muista niiden mielikuvituslasten syntymäjärjestystä?


No jaa, meillä on myös vaikeuksia päästä yhteisymmärrykseen siitä, onko koiramme Horst pitkä- vai lyhytkarvainen chihuahua. (minusta pitkä-).


**

Tänä aamuna aamupalalla.

Pikkusisko Isoveljelle: miks sä et oo kuuluisa? Sit sä voisit viedä mut bäkkärille sun keikoilla.

minä: ai mihin, johonkin matikkaolympialaisten bäkkärille? Tai isoskoulutuksen.

**







2 kommenttia:

  1. Aijaa, teillä on tämmöstä menoa :D Meillä taas aikuisilla on alter egot - minä olen Hilima ja mies on Vilijo. *älä kysy enempää*.

    VastaaPoista
  2. no varmana kysyn: mitä, häh ja ketkä niin?

    VastaaPoista