Liikunta-angst

Muistatteko kun suunnittelin että ylitän itseni, hankin ryhmäliikuntakortin ja menen mukavuusalueen ulkopuolelle jumppailemaan.
Olin jo valkannut kaksi kiinnostavaa tuntia lukujärjestyksestä.

Tulin sitten tuijottaneeksi myös kalenteriani.
Voi rumasana ja grr.

Syyskuun aikana saatan ehkä päästä suunnilleen kahdelle tunnille.
Eikä koko syyskuun iltaohjelma ole vielä tiedossa edes. (Oma lukunsa sitten vielä ovat ne tapaamiset jotka on nyt sovittu, ja jotka peruuntuvat kaksi minuuttia ennen tapahtumaa)

Vaihtoehdot

Hankin sen kortin ja menen ei-kivoille tunneille. Ja kivoille jos pääsen. Ja lokakuussa menen kun ehkä ehdin, vaikka kaikki muut osaavat jo. (Oikeasti, vaikka olisin käynyt siellä koko syyskuun, en osaisi yhtään sen enempää)

Katson onko jollain toisella palveluntarjoajalla sopivampi lukujärjestys.

En mene, vaan teen jotain muuta.

Harmitti niin vietävästi, että menin kostoksi uimahallille mököttämään.


**

Tähän työhön nyt vain ei tunnu sopivan mikään kiinteä ja säännöllinen harrastusaika.
Olen järjettömän kateellinen kaikille niille, jotka voivat laittaa kalenteriin ruksin tiistain klo 18-19 kohdalle että tuossapa on äidin luuttutunti/juoksukoulu/nypläyskerho/lukupiiri/ihanmikävaan.

Pääsin mukaan työnohjaukselliseen mentorointiin.
En ollut ainoa joka käytti sanaparia ”oikea työ” vastakohtana sille mitä teemme. On oikeita töitä ja sitten on tätä kaoottista tauhkaa.

**

Polskutellesani totesin, että pelkästään mielenterveyssyistä minun on syytä pitää kiinni edes niistä uinneista.
Kun olin polkenut hallille, lämmitellyt punttisalilla, mennyt hydrohexia, polskutellut hukkumatta ja pääsin saunaan (parasta koko touhussa), olin ainakin vähän paremmalla tuulella.
Aina voi uida ja pyöräillä ja kävellä.



4 kommenttia:

  1. Mä oon joskus ollut työssä, jossa oli vuorotellen aamu- ja iltavuoroa. Aina ja ympäri vuoden. Tänään aamu, huomenna ilta. Ja jokatoinen lauantai työvuoroa. Silloin ei ikinä pystynyt sopimaan mitään säännöllisiä menoja tai harrastamaan muuta kuin itsekseen lenkkeilyä tai punttista. Joten pystyn niin eläytymään...

    Joskus oon tutkinut eri palveluntarjoajien jumppatarjontaa. Ne kivat jumpat on AINA just väärinä päivinä, kun on itse kiinni jossain harrastuskuskauksessa. Ja vapaina iltoina on sit jotain tuolijumppaa tai tasapainottelujumppaa (kauhunpuistatus) tai mitä lie chiballia... Ihan epää.

    Toivottavasti löytyy joku kiva juttu kuitenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki - ihan kaikki - on aina tiistaisin klo 18-19.
      Myös mun iltatyöt :)
      Käsittääkseni tiistai klo 18-19 valtakunnan virallinen lastenharrastusaikaikkuna. Ja myös aikuisten.

      Kaikkina muina aikoina on tarjolla vain jotain omituista.

      Poista
  2. Yhdyn Tuulan kommenttiin: ihan epää! Mulla aina ihan sama juttu: just ne ryhmäliikuntatunnit, joille haluaisi osallistua, on väärään aikaan. Mulla isoin ongelma on täällä korvessa asuminen, en vaan yksinkertaisesti jaksa lähteä täältä enää illalla mihinkään, vaan mulle pitäisi löytyä joko aamu- tai iltapäiväaika. Ainakin vesijumpissa ne on usein mummoryhmiä, mikä sinällään ei haittaa, koska treenin pystyy vetämään intensiivisesti ympärillä lilluvista mammoista huolimatta ja kerrankin on itse kovakuntoisin mimmi porukassa! Mutta eipä noitakaan ryhmiä ole kauhean montaa semmoista, mikä omaan lukujärjestykseen sopisi. Aamujoogat (yin-semmoista) on se, mitä rakastan ja odotan kovasti toisen jakson alkua lokakuussa, kun silloin omaan päiväohjelmaan sopii koulun lähellä olevan joogastudion aamuohjelma.

    Uiminen onneksi onnistuu mihin aikaan tahansa ❤ Mahtavaa viikonloppua Marika ja hei, kiva kun löysit mun Facesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jaksollinen järjestelmä taitaa opeilla pelastaa ainakin jonkin verran. Ja hyppytunnit - Lehtori vannoo niiden nimiin.

      Tiedän, että kun syksy kunnolla käynnistyy, helpottuu mullakin töissä.

      Poista