pieni uupunut huokaus

Mahtaisikohan museoistuskelijan työ olla mukavaa?
Saisikohan siinä hommassa enimmäkseen olla rauhassa ja mietiskellä omiaan? 

Jotain uupumuksen tapaista kai ilmassa. 
Haluaisin vain olla rauhassa ja mietiskellä. Tai olla mietiskelemättä.


*

Saako aloittaa jouluhössötyksen?

Yleensä olen odottanut adventtiin asti.

Yön aikana oli satanut lunta ja tuli talvis-jouluinen-jouluis-talvinen fiilis.
Ajattelin että en todellakaan odota mihinkään adventtiin.

Melkein menin ennen töihin lähtöä kaivelemaan joulukoristeita esiin.








13 kommenttia:

  1. Ah, miten samanlaiset mietteet. Olis ihana vaan olla, tai olla olematta :) Jouluhössön saa ehdottomasti aloittaa, jos saa aikaiseksi. Ehkä se piristää. Kokeillaanko?

    VastaaPoista
  2. Saa. Mä jo jouluvalot ja tontut sijoitin - sattuneista syistä - varsin ylös... Ja joulusukatkin on ja tonttu tuonut teinille herkkuja niihin. Piristää ♥

    VastaaPoista
  3. Meillä on kyllä samanlaisia fiiliksiä. Mä oon kans miettinyt tuota museoistuskelijan hommaa, tuon ajattelusta on kyllä kulunut vuosia, mutta se vois sopia mullekin oikein hyvin.

    Mä ostin toissapäivänä meille joulukuusen. Tänään tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt matkaan. Sanoin just siipalle, että kun paketti tulee kotiin, niin mä testaan heti millainen kuusi se on (ja toivon todella, että olen ihastunut siihen, eikä sitä tarvitse palauttaa). Samantien sanoin, että kun kerran saan sen pystyyn, niin sitten se jää tänne olkkariin ja mä koristelen sen. Mies katsoi hiljaa ja sanoi, että "jaa". Eli asia on mun mielestä nyt sitten sovittu, hehee.

    Eli nyt vaan Marika jouluhössötys päälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän tuo ihan selvä sopimus joulukuusesta jo on! Täytyy täälläkin aloitella, etten kokonaan jää joulujunan kyydistä 😊

      Poista
  4. Meillä ei vielä hössötetä yhtään joulun kanssa. Tällä hetkellä näyttää siltä, että vietämme joulua ihan vaan kahdestaan, mutta saa nyt nähdä, mikä on jouluplan. Vapaaehtoistyönä tein tällä viikolla joulupipareita töihin. Koristeet ja valot ilmaantuvat meille vasta joulunaluspäivinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä aloitan joulupuuhastelut yleensä adventtina, ja siitä etenen hiljalleen eteenpäin mitä lähemmäs joulu tulee. Tänä vuonna tuntuu, että sielu kaipaa vaihtelua ja iloa, jotain toiveikasta, jotain muuttuvaa. Siksi pitää jo vähän hössöttää.

      Poista
  5. Museoistuskelija? uus ammatti. Possu on kuule jo KAUUAAN sitte alottanu jouluhössötyksen. ;DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Semmoinen museossa istuskeleva vahtimestari, joka valvoo ettet kääräise monalisaa taskuusi :)
      Jokos Possu on tehnyt tonttupiiloja 😊?

      Poista
    2. Ei näin korona-aikaan (= ei oo nyt tarmoo) ;)

      Poista
  6. Tuli mieleen mun lauantai. Mulla oli päivävapaa. Makasin sohvalla viltin alla kolmisen tuntia. Vain makasin. Hiljaisuudessa.

    VastaaPoista