tätä päivää!

 Olin vähän epäreilu edellisessä postauksessani.

Ihan turhaan syytin maailmanpoliittista tilannetta rapsuvakarkkiaddiktion heräämisestä. 

Oikea syypää on tietysti joku Lehtorin kollega, joka on halunnut juhlistaa jotain mitälie turha(hko)a merkkipäivää, luultavasti ystävänpäivää, joulua, koulun alkua tai perjantaita hali-pus-sydän-rapsuvakarkkipussukan merkeissä ja lykkinyt niitä rapsuvakarkkipusseja kanssakollegoidensa lokeroihin kautta koko opehuoneen.

Meinasin nillittää, että minun työkaverini eivät ilmoisna ikuna ole millään halipussydänherkuilla minua muistaneet.
Niin on erilaista tehdä hommia miesyhteisössä.

Tänään ne nyt kumminkin tuntuvat tursuilevan huonosti salattua itsetyytyväisyyttä.

Perun siis ikävät puheeni.

Että halipussydän vaan kaikille!

6 kommenttia:

  1. Mun mies lienee tänäkin vuonna laulanut kaikille työpäivän aikana tapaamilleen perheen ulkopuolisille naisille (heitä on paljon) "Sä kasvoit neito kaunoinen.." ojentaen samalla ruusun jokaiselle erikseen. Kotiin asti ei ole kumpaakaan riittänyt :D. Eikä haittaa. Etenkään se laulu, mutta en kyllä niin välitä ruusuistakaan.

    Hyvää tätä päivää Marika ja koko maailmalle toivottavasti pian parempaa huomista <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reipas mies :)!

      Minä torppasin koko päivän vieton jo etukäteen purnaamalla aiheesta "tää on ihan naista alentavaa kantaa jotain kukkia ja leivoksia"

      Poista
  2. Meillä naistenpäivää noterattiin seuraavasti:
    -keskimmäinen ehdotti että naisten päivän kunniaksi voisimme tilata noutoruokaa kotiin
    -kysyin Hra Kepposelta, että miten hän aikoo huomioida naistenpäivän. Hän vastasi, että samalla tavalla kuin viime vuonna. Sanoin, että ihanaa suklaa maistuu aina. En pystynyt harhauttamaan häntä, mokoma muisti että ei ole ikinä muistanut naistenpäivää. Ei auttanut kannustaa häntä aloittamaan hyvät perinteet juuri nyt.
    -Hra Kepponen laittoi ruokaa ja antoi minulle salakarkkipussistaan 3 salmiakkia.

    Voisi mennä paljon huonomminkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä yritys luoda uusia perinteitä kumminkin! Ja aina arvostettava ele on ilman muuta jakaa salakarkkipussin sisältöä :)

      Poista
  3. Hienoa, että osasivat yllättää :D

    VastaaPoista
  4. Miesyhteisössä olisi ihana tehdä töitä; niiden kanssa on niin paljon helpompaa, kuin naisten kanssa. Tämä juontaa mulla juurensa jo teini-iästä, mun kaveriporukka oli silloin noin 20 kundia ja minä. Ihan parasta! Edelleen suurin osa mun läheisimmistä ystävistä on miehiä. Niin siviilissä, kuin työpaikallakin.

    Juteltiin teinin kanssa naistenpäivästä, kun se kysyi, että loukkaannuitko, kun iskä ei tuonut sulle kukkia. Kerroin, että en todellakaan loukkaantunut ja että naistenpäivän merkitys (ainakin mulle) on muistaa niitä maailman naisia, joiden olot ovat todella huonot. Eivät he kaipaa kukkapuskaa, vaan ihmisarvoista kohtelua.

    Lisäsin myös (koska parisuhdekoulutus), että isäsi muistaa mua jollain tavalla vuoden jokaisena päivänä. Sellainen on TOSI mies, ei se, joka tuo kerran vuodessa kukkapuskan vaimolle ja käyttäytyy lopun vuodesta huonosti. Teini tuntui ymmärtävän 💛

    Ja mun mieshän ei tuo koskaan kukkia (paitsi jos mä erikseen pyydän niitä), mutta ostaa mulle vaikka AirFryerin, jos semmoista haikailen. Jokaisessa parisuhteessa on omat tapansa 😊

    VastaaPoista