Neljä ällää - pääsiäisplään

Vähän ollut haipakkaa työelämässä.

 

Elmalla ei ole haipakkaa



 

Uusi kahden aikuisen arki on väistämättä jäänyt sivurooliin.
Useimpina päivinä olen ihan että jee! mitäs kaikkea voitaisiin yhdessä tehdä ja sitten laahaudun kotiin väsyneenä, pottuuntuneena ja kaikin puolin kuluneena.
Siitä on kuulkaa jeet! kaukana.
Ja jos nyt minä satunkin olemaan kotona kohtalaisen aikaisin tai edes virkeänä, on Lehtorilla jotain.

tältä tuntuu usein:
kulku kielletty ja muutenkin mahdotonta


Joka tapauksessa.
Olen viime päivinä keskittänyt kaiken käytettävissä olevan energiani kiirastorstain odottamiseen.

Aion toteuttaa vahvaa neljän ällän suunnitelmaa koko alkavan viikonlopun:

Luen - minulla on vino pino kirjoja jotka huutavat luetuksi tulemista.

Liikun - kävelen, kiipeilen, uin, hölkkään - ihan mitä tahansa. Olen erityisen vakuuttunut siitä, että vaikka olen lopen poikkipuhki tällä hetkellä, olen kuitenkin kohtalaisen hyvällä tuulella nimenomaan säännöllisen liikunnan ansiosta.
Haaveilin jopa pienestä metsäretkestä kahvin ja voileivän kanssa, mutta metsätien varrella tajusin, että metsä on tietysti vielä aivan umpihankea.

Luon - en ole koko keväänä kutonut. Ei vain ole tehnyt mieli. En ole kirjoittanut oikeastaan mitään, edes blogia. En ole riipustellut. Kaivoin tiistai-iltana varovaisesti puikot esiin ja nykersin pitkään puikoilla ollutta työtä muutaman kerroksen eteenpäin. Hyvä niin.

Lepään - kaikilla mahdollisilla tavoilla: erityisesti lukemalla, liikkumalla ja luomalla.
Aion pistää somen tauolle, ja kaikki laitteet mahdollisimman hyvin myös. Viikonloppuisin olen aika hyvin onnistunut olemaan somesta irrallaan, mutta minulla on paha tapa katsoa vain tämä pieni juttu esim. joku resepti ja jäädä pyörimään uutisiin tai johonkin muuhun aikasyöppöön. 


Tämän tiedän tulevasta pitkästä viikonlopusta:
savolainen tulee torstaina
illalla on kiirastorstain koskettava messu
perjantaina pitää tehdä kauppareissu grr
lauantaina on koko nuoriso saman katon alla meillä pitää vissiin ruokkia ne
sunnuntaina on pääsiäinen ja tällä tiedolla olemme enimmäkseen kaksin kotona
maanantaina savolainen lähtee kotiinsa ja olemme taas kaksin kotona
Ihan kaikkiin väleihin sijoitetaan neljää ällää 


Tällä hetkellä pelkään melkein hysteerisesti, että saan sydänkohtauksen tai muuten vain sairastun tai joku muu saa sydänkohtauksen tai muuten vain sairastuu tai tulee joku muu torpedo ja hurrikaani joka sekoittaa minun suloiset neljä ällääni.

Silleesti taas kaikki on vielä ihanampaa odotettavaa koska vielä tätä seuraavankin tulevan viikonlopun pitäisi olla pitkä ja rentouttava. sen suhteen vasta pelkäänkin että saan sydänkohtauksen tai muuten vain sairastun.

 

metsärakkautta


6 kommenttia:

  1. Sun neljän ällän plan on todella loistava. Saattaa olla että kopioin sen itselleni. Mullahan ei toki ole lomaa eikä vapaata, mutta näissä puitteissa pystyn silti tekemään kaiken tuon. Mun pitää muistaa arvostaa sitä. JA jos kertoisit äkkiä millä ruokit pesueen pääsiäisenä, olisin kiitollinen.

    VastaaPoista
  2. Ennustan, että et saa sydänkohtausta, tuberkuloosia tai muutakaan, vaan pääset nauttimaan täysillä neljän ällän luksuksesta.

    Ihanaa pääsiäistä! Me mennään Vierumäelle, jossa olisi mahikset vaikka mihin liikkumiseen, mutta ne jää nyt mun osalta rauhallisiin kävelylenkkeihin. Taisi kostautua edellisen viikon lomaliikuntainnostus ja ehkä vilustuin hiki-pakkanen-hiki-yhdistelmän takia tai jotain ja olo on nyt puolikuntoinen. Sellainen, joka riittää töihin, muttei mihinkään sen aktiivisempaan. Ei haittaa. Istun auringossa ja nautin.

    VastaaPoista
  3. Hyvä neljän ällän suunnitelma. Sopisi mullekin, mutta jouduin ottamaan rekitän vaikka viimeisillä voimillani suunnitelman, koska sanon aina kaikkeen kyllä :D :D :D Mulla on ystävän 50v juhlat, siivousta, laskettelukeskusreissu, kokkausta 12 hengen pääsiäislounaalle.

    VastaaPoista
  4. Valoisaa pääsiäistä ja onnistunutta neljän ällän toteutusta <3

    VastaaPoista
  5. Toivottavasti pääsiäinen ja tämä viikonloppu ovat onnistuneita neljän ällän taktiikalla. Kaikki sairastumisideat on kielletty nyt <3

    VastaaPoista