(hiihto-)lomapohdintokriizi

 
Yhtäkkiä ystävänpäivänä tajusin että minullahan on kohta lomaa aivan määrättömän pitkä aika kokonainen viikko!
Täydellinen mahdollisuus tehdä ihan kaikkea ja mitävain ja vaikka kuinka pitkään! 
Rajattomasti aikaa! 

Minulla on kohta hiihtoloma!
Tai talviloma! Tai mikä nyt ikinä onkaan.
Loma!

En pysty muistamaan, milloin minulla viimeksi olisi ollut hiihtotalviloma.
En pysty muistamaan, milloin minulla viimeksi olisi ollut yhtään mikään loma.
kertoo varmaan jotain henkisestä tilastani viime vuosilta; olen kuitenkin matkustellut syksyllä ja kesällä ja ollut ihan vain kotilomallakin kesällä, ne eivät vain ole tuntuneen lainkaan näin lomilta kuin tämä nyt lähestyvä loma. olen selvästi rentoutunut ja palautunut ja nautin ihan eri tavalla olemisestani.
ei ole kiire vain palautua. voi nauttia
ilmeisesti helmikuussa 2019 olen viimeksi ollut talvilomalla

Jotenkin tämä lähestyvä loma tuntuu lomemmalta kuin mikään pitkään aikaan.

kuvituskuva

Ja minulla oli heti rajattomasti ideoita!
Keksin heti että ihan joka päivä kävelen ja käyn uimassa ja kiipeilemässäkin joka päivä ja menen joka päivä kirjastoon ja kahvilaan lukemaan ja luen  vähintään yhden kirjan päivässä ja haluan vaeltelemaan Tukholmaan tai johonkin ja nauttimaan ja vaeltelemaan etelän aurikoon ja sisustaakin voisi ja-ja-ja-ja.

Aloin Lehtorillekin puhua että voitaisiinko lähteä nyt edes johonkin pieneen reissuun. Vaikka sitten sinne Tukholmaan. vaikka se onkin kallista nyt. perustelin että kun ei ikinä olla istuttu yhdessä kahvilassa lukemassa vaikka aina puhutaan siitä. että jos mennään tukholmalaiseen kahvilaan lukemaan.

kuvituskuva: tölkityslaite

Sitten katsoin kalenteriin ja nuorimmainen tuli visiitille ja keskimmäinen soitti ja tajusin että ei minulla kyllä ihan oikeasti ole aikaa lähteä Tukholmaan tai sen pahemmin Kuopioonkaan olin unohtanut että olin väläytellyt semmoista mahdollisuutta - olin siis unohtanut oman lapseni, miten se edes on mahdollista?, sillä minulla on hiihtolomaviikolla tähän mennessä sovittuna jo
-kesätyöhaastattelu
-kirjoittajapiiri
-nuorimmaisen muuttoapulaisuus nuorenparin muuttaessa yhteiseen kotiin olin myös unohtanut tämän lapsen
Eikä minulla ole missään vaiheessa koko viikkoa kahta tyhjää päivää peräkkäin.
Ja rahantarpeisena toivon myös että tulisi myös joku työkeikka, vaikka se on kyllä utopistinen toive kun kaikki ovat lomalla.

Jotenkin se loma vähän lässähti.
Ja nyt se on ihan tavallinen viikko vain.
Ehkä ihan hyvä. 

Saan nauttia vähän rauhallisemmassa tahdissa lomastani.

kuvituskuva panimoretkeltä



ps. vietin onnellisen puolituntisen ystävänpäivänä lastenkirjaston puolella kun meille on kohta tulossa lastenkirjallisuusvinkkaustehtävä.
Ja sitten vietin yhtenä iltana tyytyväisen parituntisen muskarihommissa, vaikka jännittikin vietävästi, niin oli myös mukavaa. Ehkä olen omalla alalla.

ps. onko sulla lomasuunnitelmia?

2 kommenttia:

  1. Mikä on LOMA? Siis oikeasti olen jo unohtanut käsitteen. Mä niin ymmmärrän että koit hiihtoloman noin ihanana ajatuksena. En tiedä petynkö sun puolesta, kun se täyttyikin kaikella, mutta siis kivoilla jutuilla täyttyi eli aika hyvä sit kuitenkin.
    Olisipa loma!

    VastaaPoista
  2. Tyttären perheen luo Helsinkiin. Sinne me nykyään useimmiten lomillamme matkaamme, koska näin voimme viettää aikaa pienen lapsenlapsemme kanssa sekä hyödyntää samalla Helsingin tarjontaa tai mitä kaikke sieltä löytyykään. Majoituskin järjestyy nykyään helposti :)
    Matkalla Helsinkiin käymme myös siskoni ja veljeni luona ja paluumatkalla vielä poikamme luona keski-suomessa.
    Ennen vanhaanhan usein ( tai ainakin minun lapsuudenperheessäni ) lomat vietettiin usein sukuloimassa tai mummoloissa 70- ja 80-luvulla.
    Sekin on jännä juttua, että joskus viikon loma talvella tuntuu paljon rentouttavammalta kuin pitkä loma kesältä.
    Toki ollaan vietetty lomia myös ihan kotona ja sekin on tosi ok. Nautin nimittäin myös ihan lenkkeilystä, äänikirjoista ja hyvistä tv-sarjoista. Niidenkin parissa loma vierähtää kyllä mukavasti :) Nyt kun perhettä asuu ympäriinsä, niin toki silloin matkataan mielellään heidän luokse.
    Kesällä ollaan usein tehty joku pieni reissu ulkomaille.

    Rentouttavaa lomaa ja opiskeluintoa kevääseen!

    VastaaPoista