Joulu, joulu, joulu saa...

trallalaa ja muuta sentapaista.

Minun joulu(aika)ni alkoi ihanasti jo keskiviikkona, kun työmaapalaverissa päädyimme jättämään työlistalta pois yhden suuren urakan.



Ja mitenkä ilmiintyy joulutunnelmani?
Muistanette, kuinka taannoin annoin hyviä joulukalenterisiivousvinkkejä?
Arvatkaapa noudatanko vinkkejä itse?
Kompensoin kaikille tasoille kertyneitä mysteerikasoja ja muuta arkitauhkaa ostamalla uuden vessaharjan. Kätevää.

Haluaisin leipoa piparkakkuja ja nuoriso myös.
Paha vain, että nuorisolaiset eivät koskaan tunnu olevan paikalla yhtäaikaa.
Jutun juonihan on siis tietysti se, että leivomme yhdessä ja on sellainen villapaitainen naistenlehtitunnelma ja minä en yritä kuristaa ketään vaan luen ääneen Melukylän joulua ja nuoriso kinastelee puolisopuisasti kaulimesta ja muoteista ja minä yritän änkyröidä että kyllä tehdään perinteisiä malleja eikä mitään muumipeikkoja. (viime vuonna yritin piilottaa kaikki modernit muotit)
Arvioitu piparinleipomisajankohtamme on näillä näkymin maanantaina klo 17.15-17.38.
Kompensoin piparinpaistoturhautuneisuuttani ostamalla ihan oikeaa voita jos vaikka vahingossa teen itse taikinan.
Ostin kyllä myös valmistaikinaa.

Haluaisin joulukuusen. Semmoisen keskikokoisen ja runsaasti koristellun. Voi olla muovia tai irl-kuusi.
Elma on tähän mennessä riisunut pikkukuusen koristeistaan suunnilleen kerran päivässä, pallot on piilotettu, paitsi öisin ne löytyvät mystisesti jostain. (laukka-laukka-laukka-koli-koli-koli-skruik)
Noin viikko sitten lakkasimme palauttamasta koristeita pikkukuuseen.

oli se hetkisen kaunis


Haluaisin antaa kaikille kivoja joululahjoja.
Paitsi vielä enemmän haluan antaa itselleni kivoja joululahjoja. Olen tosi hyvä keksimään niitä.

Ei haittaa, olen silti ihan trallalaa.


*
Kävimme hoitamassa mamman kauppareissun.
Kun tulimme takaisin, mamma näytti minulle kaikenlaisia reseptejä. Varsinkin sinappireseptin, ja minä olin että mmm, ja jopas ja vai niin.
Mamma kysyi, että etkö kirjoita muistiin?
Ja minä olin että täh.
Ja mamma sanoi että täytyyhän sun sitä joskus kumminkin tehdä.

jokin lehti vuodelta 1972 tai jotain



Minua kiinnosti aika lailla enempi jälkiruokaresepti.

uusin Kodin Kuvalehti

 Arvatkaa kumpaa ennemmin aion tehdä meille?


6 kommenttia:

  1. Kyllähän minä muuten kokeilisin vaikka tuota sinappia, mutta mikä ihmeen mitta on kkp?!? Kukkurapää? Kahvikuppi? Mitäs sitten teet, jos ei omista kuppeja kun kahvi nautitaan ämpäristä? Ahdistavan epämääräisiä on tuommoiset kkp:t

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kkp on virallisesti kahvikuppi ja vetoisuudeltaan n. 1,5 dl.
      (mamma kyllä käyttää jotain muuta kuppia, luulisin)

      Itse luin tämän ohjeen sellaisena "yhtä paljon kaikkea" ohjeena, mitasta viis.

      Poista
  2. Tottakai sinappi menee vihreäkuulakakun edelle eiks joo :D?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niinkaisit. Onhan se sinappi tavallaan terveellisempää, kun ei pysty övereihin.

      Poista
  3. Jälkiruoka jälkiruoka. Tarvitseeko muuta?

    Mä yritin eilen kokea sen naistenlehtihetken kuusta koristellessa. Kuopus koristeli intona ja yritti käskeä veljiä mukaan. "Kyllä teidänkin kuuluu innostua vaikka olette teinejä".

    Ostin muovikuusen. Ikinä ei oo ollut. Nyt on ja tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei munkaan mielestä tarvita juuri muuta kuin jälkiruokaa. Ei ainakaan sinappia.

      muovikuusi on ihan toimiva vaihtoehto.

      Poista