hento alku

Haluan uskoa uusiin alkuihin ja mahdollisuuksiin.



Näen jo edessäni pienen ja hennon sitruslehdon mahdollisuuden, jei! kyllä se siellä on, katso tarkasti!


 Valkosipulini ovatkin oikeasti pieniä tonttusia, kurkistelevat tonttulakkiensa alta, jei sillekin. 


Pitäisi kirjoittaa lyriikkaa, totesin Lehtorille että runosuoli on aivan tukossa. 


Päivän mureh: nuorison jatkuvat kaverikontaktit ("tää on mun nuoruus") (toisaalta ne ovat ilo, ja mielenterveyslääke)
Päivän ilo: sitruslehdon alku
Päivän ruoka: linssisoossi ja/tai kanasoossi, pastan kanssa. 


Luen kirjaa ekologisemmasta elämästä, mietin että jos voisi tehdä vain yhden muutoksen kohti ekologisuutta, mikä se olisi?
Siis mikä muutos ihmisen elämässä olisi ekovaikutuksiltaan suurin? en rupea vegaaniksi, en. en ainakaan nyt.


*

9/31

2 kommenttia:

  1. Mä luulen, että kun asumiseen ei kerrostalossa voi kovin paljoa vaikuttaa (ts sen energiatehokkuuteen) niin sellanen sekaanisyöminen voisi olla parhaiten ekologinen valinta. Ettei jätä lihaa mutta vähentää sitä?

    VastaaPoista
  2. minä olen arvellut suunnilleen samaa.
    Liikun julkisilla (ja pyörällä kun pystyy), asumisessa voin tietysti vähän vaikuttaa sähkön ja veden käyttömääriin, mutta en juuri muuhun. Mä voisin olla vaikka kasvissyöjäkin, mutta maitotuotteista ja munista luopumista en ole vielä valmis edes harkitsemaan. (tällä hetkellä osa kanssani elävistä ihmisistä tarvitsee ehdottomasti sekaravintoa, mutta omalla kohdallani tarvitaan vain viitseliäisyyttä)😊

    VastaaPoista