kävellen kirjastolle

Miksi sunnuntai-iltaisin kärsii sunnuntai-iltojen ahd-angstista, kun maanantait ovat yleensä aika siedettäviä päiviä?

Tänään tein töitä ahkerasti ihan omaksi ihmeeksenikin, koska tämän viikon suurimmassa urakassa tarvitaan pankkitunnuksia, jotka puolestaan olivat huoltotöiden takia poissa käytöstä.
Etähommeleiden ilo: muistin yhtäkkiä että minulla on toinenkin verkkopankki, siihen toimivat tunnukset ja pystyinkin tekemään sitä mitä pitikin.
Harmittaa kyllä se, kun joutuu järjestelmissä operoimaan omilla pankkitunnuksillaan.

Leivoin leipää, kokkasin ruokaa, kävelin kirjastolle ja kotiin.

Olen viime aikona löytänyt lähiympäristöstä aika kivoja kävelyvaihtoehtoja. Kahdeksan kilometriä pistelen menemään aika vaivattomasti.
Nyt kun oli kirjareppu selässä, ja kilometrejä tuli muutama enemmän, alkoi kroppa jo kommentoida. Reppu on kyllä viheliäinen kapistus siinä mielessä.

isolle kirkolle

Ja lopun iltaa ajattelin lukea ja löhvöttää.


*

8/31

 *

No hyvä on hyvä on: iloitkaamme naistenpäivästä!

Tiesittekö että urheilulla / liikunnalla on aivan valtavan voimaannuttava merkitys tytön tai naisen elämässä: joukkuelajien harrastaminen vaikuttaa tasa-arvokehitykseen, ja vaikkapa tyttöjen koulunkäyntiin nostattamalla itsetuntoa, itsearvostusta ja rohkeutta sekä luomalla kuulumisen tunteita ja yhteisöjä. 

Sain etuoikeuden vuosia sitten osallistua International Working Group on Women&Sport -verkoston konferensiin Helsingissä ja olen siitä pitäen ollut sitä mieltä että tekemällä hyvin pieniä tekoja - antamalla lapsille, erityisesti tytöille, mahdollisuuden liikunnallisen harrastuksen -voimme vaikuttaa kehittyvissä maissa tasa-arvokehitykseen, tyttöjen koulutukseen ja sitä kautta olla osana merkittävää muutosta. 


3 kommenttia:

  1. Mä en myöskään juurikaan piittaa sunnuntaista ja en tiedä minäkään miksi. Yleensä tykkään maanantaista enempi.
    Hirmusti sä kävelet ja luet ja teet kaikkea. Tai ainakin mietit tekemistä. Mä en edes mieti :)
    Supersaamaton.

    VastaaPoista
  2. Mua kiukutti ja kummastutti myös, kun piti AVI.n hankeraportti omatoimikirjastosta hoidella omilla pankkitunnuksilla. Ei mennyt yhdellä eikä kahdella kerralla vaan piti kirjautua lukuisia kertoja kun lukuja tippui tilinpäätöskauden edetessä vähän sieltä sun täältä. Ja nyt odottelenkin postissa uutta avainlukulistaa ja pelkään, että jäljelläolevat loppuvat ennen sen tuloa. Argh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en edes muista, miten moneen järjestelmään mun pitää kirjautua omilla henkilökohtaisilla tunnuksilla (ainakin OKM ja kaupunki ja joku muu vielä). Liian moneen; onneksi mulla on mobiilitunnistautuminen, eivät riittäisi avainluvut millään.
      Yhteen kaupungin palveluun mä esim. tänään kirjauduin varmaan seitsemän eri kertaa, grr.

      Poista