tyhjä lauantai

Olen lukenut, käynyt kaupassa, ottanut torkut, laittanut ruokaa, syönyt, lukenut lisää. 

Yksi lähti kotiinsa puolen Suomen päähän, pariksi viikoksi tällä tiedolla.
Toinen lähti kotiinsa puolen kaupungin päähän, yhdeksi yöksi tällä tiedolla.
Yksi oli harrastuksissaan.

Kodin hiljaisuus oli huumaavaa, yhtäaikaa kumisevaa tyhjyyttä ja silti avaraa tilaa.


päivän ilo: rentous, lopulta, monen mutkan jälkeen
päivän mureh: keskittymiskykyni on kadonnut, minussa on nykyään vain yksi tunnetila - levottomuus
päivän sapuska: paistettua kuhaa, sitruunaperunoita
päivän oivallus: yksi nuorista toivoi itsepuristettua appelsiinimehua. Jätin puristimen esille, sen entiselle paikalle ja toin kaupasta tullessani ison pussillisen mehuappelsiineja, vain itselleni (*)






(*) joskus kauan sitten meillä tehtiin joka aamu appelsiinimehua itse, kaikille. Paitsi minulle verigreippi-. Sitten luin jostain lääkkeideni lipareesta että ei sovi greippi vaivaiselle. Jätin greippimehun, mutta nuoriso jatkoi appelsiinilinjalla. Sitten niistä tuli mukavuudenhaluisia, ja ne lopettivat mehunpusertelun. Puristin siirtyi laatikkoon säilytykseen. Minua harmittaa yhä etten voi verigreippimehua juoda, se olisi parempaa. Joskus join sitruunamehua mutta välillä se on vähän ärhäkkää heti aamusta.


*
13/31

2 kommenttia:

  1. Voi greipittömyyttä... mä joun sitruunamehu joka aamu, mutta ymmärrän ätäkkyyden.

    Venetsiassa edelleen, mutta tänään joudan jo varmasti pois.

    VastaaPoista
  2. mä joisin oikein mieluusti sitruunamehua, mutta kun se närästää, grr sille!

    Jatkoin vaelluksilla Italiassa!

    VastaaPoista