Muistanette tarinan rinkulasta?
Kyseessähän oli Hashimin(*) kyyhky - toivottavasti ressukkaa ei enää odotella kotiinsa.
Yhtenä aamuna aamulenkillä - vaikka kuuntelin äänikirjaa - kuulin jyhkeän viheraidan takaa suloisen pulleaa ja tomeraa kujertelua.
Yritin ensin kurkkia aidan sisään, mutta kujertelu tuntui tulevan muualta, eikä aidasta.
Ja sitten tajusin!
Aidan takana on luultavasti kyyhkyslakka!
Olin jo kokonaan unohtanut kyyhkyt ja kyyhkyslakat ja viestikyyhkyjen salaiset viestit ja kaiken.
Nyt pitää kohtapuoliin tehdä seuraava aamulenkki niille kulmille ja vahvistaa havainto.
| rinkula |
Oli kyllä jotenkin todella suloisen pulleaa se kyyhkyjen kujertelu. Teki mieli jäädä niille sijoilleen kuuntelemaan.
----
(*)tästä sikisi perheeseemme Vakavien Asioiden Koodi: Hashimin kyyhky on kuollut. Lause edellyttää välitöntä kokoontumista talouden keskiympyrässä tiedotustilaisuutta varten, ja sitä saa käyttää vain Äärimmäisissä Vakavissa Tilanteissa. Toistaiseksi ei ole ollut yhtään semmoista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti